Lataa peli tästä

PELIOHJEET

Pelin tavoite

Pelin tavoite on matkata Kemiönsaaren läpi ja päästä Bengtskärin majakkasaarelle. Voittaja on se, joka ensimmäisenä saapuu majakalle.

Pelin kulku Mikäli käytettävissä ei ole noppaa, pelissä liikutaan heittämällä kolikkoa: kruunaa (kuvapuoli) ja klaavaa (numeropuoli). Kruuna merkitsee yhtä askelta eteenpäin, klaava paikalleen jäämistä.

Nuorin aloittaa pelin ja hänestä edetään myötäpäivään. Pelimerkeiksi voidaan valita vaikka erivärisiä kiviä, pieni kukka tai mikä tahansa läheltä löytyvä pikkuesine.

Värillisten pisteiden merkitys

Pelitiessä on erivärisiä pisteitä. Valkoiset pisteet ovat perustietä, muilla väreillä on seuraava merkitys:

Vihreä: aloituspiste
Oranssi: lue tehtävä
Keltainen: liiku 2 askelta eteenpäin
Sininen: liiku 3 askelta eteenpäin
Pinkki: maali

1. oranssi
Jäät yhden heittovuoron ajaksi ihmettelemään Suomen ainoaa vuorovesi-ilmiötä Strömman kanavalle.

2. oranssi
Westersin puutarhan väriloisto ihastuttaa sinua niin, että halaat vieressäsi istuvaa pelikaveria.

3. oranssi
Uppgårds Fotisgolfissa pelaat jalkapallogolfia onnistuneesti ja saat edetä kaksi ylimääräistä askelta.

4. oranssi
Huomaat hyvän mustikkapaikan. Jäät syömään marjoja heittovuoron ajaksi.

5. oranssi
Kuulet kavioiden kopsetta metsästä. Haluat esittää hevosaiheisen laulun, jonka jälkeen saat edetä 3 askelta eteenpäin.

6. oranssi
Sinisimpukan luontokeskuksen näyttelyssä sukellat vedenalaiseen maailmaan. Se innoittaa sinua lausumaan runon laivanhylystä.

7. oranssi
Ölmosin uimarannalla teet uintiennätyksen, ja pääset heti 2 askelta eteenpäin.

8. oranssi
Kasnäsissä uskaltaudut hurjalle Rib-veneajelulle. Ihastut vauhdista niin, että opetat muille pelaajille villejä tanssiliikkeitä.

9. oranssi
Taalintehtaan torilta löydät paljon herkkuja. Saat kantoapua paikalliselta ja se edistää matkaasi kahdella askeleella.

10. oranssi
Rosalan viikinkikylässä jäät juhlimaan valloitusretkeä yhden heittovuoron ajaksi.

Pinkki
Onnea, olet perillä Bengtskärin majakkasaarella!